Hvordan kommer man med i Madbevægelsen?

Jeg har modtaget en del henvendelser via mail, Twitter og Facebook, der stort set handler om det samme. Hvad er Madbevægelsen, hvordan kommer man som mad-/gastronomi-/vinblogg, osv. med? Hvad får man ud af det? Og er der nogle catches? Her et er forsøg på at svare på de spørgsmål under ét.

– Hvad får Madbevægelsen/sitet ud af det?
– Hvad får jeg ud af det?
– Hvad indebærer det, at jeg er på featuresektionen?

1) Madbevægelsen sigter mod at være samlingssted for vækstlagsjournalistik inden for gastronomiområdet, primært i form af madblogs. De blogs, der er med, siger ok til, at vi bruger 2-3 linjers tekst og et thumbnail. Alt indhold, der vises i featuresektionen, indeholder et link til originalindlægget.

Vi får kvalitetsmateriale — og bloggerne, der er med, får returtrafik og opmærksomhed. På den måde har vi mulighed for at sætte fokus på de gode madblogs, der findes på dansk grund. Vi mener, at de fortjener lige så meget — om ikke endnu mere — opmærksomhed som de mere etablerede onlinemedier.

2) Opmærksomhed og trafik. Vi sender pt. ca. 12 gange mere trafik ud af huset i forhold til, hvad vi modtager fra de bloggere, der er med.

3) Det indebærer, at du sætter et link med et lille MB-logo med link til Madbevægelsen i din sidebar.

4) Når MB-logoet er på plads på bloggen, så opret den i oversigten nederst her — danske madblogs med blognavn, url og en kort beskrivelse efter eget valg.

5) Gi’ mig et praj om, at der er styr på sagerne på mail (kasper . mediebevaegelsen . dk).

RSS Nyt fra Mediebevægelsen